top of page
ה ד.נ.א של ארוחות הקומבו
רקע

יצרנית משקאות קלים מובילה ביצעה פרויקט נרחב בקרב בעלי מזנוני מזון מוכן מהיר פרטיים כגון פלאפל, סביח, שווארמה וכו׳. הרעיון המרכזי היה לעודד מכירת שתיה בצמוד למנה באמצעות מבצעי קומבו.

המשימה

נקראנו לדגל לאחר שבתוצאות הקמפיין התגלו בעיות ובעיקר חוסר אחידות בתוצרים בין קמעונאים שונים. SEBO נקראה לדגל על מנת להבין לעומק את פלטפורמת המכירה ולפצח את התעלומה - מדוע ישנה מגמת שיפור מעורבת וכיצד ניתן לשפר זאת.

ביצוע

לשם כך ביצענו את המחקר המקיף ביותר שנעשה בפלטפורמה זו בישראל, אי פעם. במשך כחודש עברו צוותים שלנו בין 200 מסעדות שונות מהגולן ועד אילת וקודדנו מעל 250 משתנים מאפיינים לכל אחת מנקודות המכירה.

בנוסף, ביצענו ניתוח אנליזה מקיף לאפקטיביות החבילה המוצעת לקמעונאים.

 

הממצאים הראשונים היו מהממים ונגעו לאפקטיביות המבצע מול הקמעונאי - לעיתים, המבצעים שנראים הכי אטרקטיביים מתגלים כמבצעי נפל כאשר מסתכלים עליהם במשקפיים קמעונאיות.

 

בניתוח סטטיסטי מתקדם בתצורת פוסט הוק, הצלחנו לייצר סגמנטציה נדירה של נקודות המכירה בחלוקה לפי פוטנציאל ולמעשה לייצר מנגנון המסוגל לחזות את סך פוטנציאל הביצועים של הנקודה עוד בטרם בתחילה למכור לפי מדידה של משתנים בסיסיים הנמצאים ברצפת המכירה.

 

בנוסף, הצלחנו לגלות מהם המשתנים בשטח החנויות שגורמים לקונים לקנות יותר שתיה וכיצד ניתן לנהל זאת באופן ארגוני. כך הצלחנו להסביר את שונות הביצועים בין הנקודות השונות - למעשה מה שקבע את הצלחת הקמפיין היו משתנים מדידים ברצפת המכירה ולכן לא כל קמעונאי התאים מלכתחילה להשתתפות בו.

 

המודל שנבנה נחל הצלחה רבתי, הוא הוטמע בפעילות החברה והוצג לחברת האם באטלנטה.

bottom of page