top of page

עיצוב קמעונאי חכם

ישנה אמרה מפורסמת בקמעונאות - ״החנות היפה ביותר, היא זו שנסגרת ראשונה״.

בעוד מעצבים ואדריכלים מבינים היטב ביופי ובסימטריה, הם לא מבינים בקמעונאות. בדיוק כאן אנחנו נכנסים לתמונה - אנו מלווים את בעלי המקצוע - מעצבים, מתכננים ויועצים, בתכנון אלמנטים קמעונאיים חכמים כך שיתאימו לפרקטיקה הקמעונאית ולאופן בו הקונים באמת מתנהגים במרחבים מסחריים.

כך אנו מסייעים ללקוחותינו לבנות חנויות שהן גם יפות וגם מוכרות.

כתיבת הבריף

זהו אחד השלבים החשובים והקריטיים בכל פרויקט עיצוב קמעונאי והוא יקבע את יעילות העבודה מול הגורמים השונים. הניסיון הענף שלנו הן בשיווק והן בליווי תהליכי עיצוב קמעונאי מאפשרים לנו להגדיר מראש את הבריף באופן שימזער את הסיכוי לטעויות בין צוותי השיווק, הקמעונאות והעיצוב וכך ייעל את תהליך העבודה וימנע סטייה מהלו״ז.

פיתוח קונספט עיצובי

כחלק מהתהליך אנו מסייעים למעצבים ולאדריכלים לפתח את הקונספט העיצובי כך שיהלום את הקונספט השיווקי והקמעונאי שהגדרנו. הקונספט העיצובי בחנות קמעונאית משרת הרבה יותר מאשר את נראות החנות, הוא משפיע על כלל חוויית הקניה, התפיסה החושית, תפיסת הזמן ויחסי ההמרה בחנות. במסגרת זו אנו מאירים צדדים קמעונאיים ומדעיים שאינם חלק מהדיסציפלינה המוכרת לאדריכל או למעצב ודואגים שהקונספט יעודד קניה ולא יחבל בה.

ליווי תכנון רצפת המכירה

היכן הכניסה והיציאה? מהו המרווח בין התצוגות השונות? איך יראה המסלול בחנות ומדוע? איך יוצבו התצוגות - ישר? באלכסון? כיצד הן יקובצו בתוך החלל? היכן תהיה הקופה? היכן יעמוד התור? שאלות אלו הן קריטיות לפעילות יעילה של המרחב הקמעונאי והחלטה לגביהן דורשת ידע ונסיון רב. היועצים שלנו מלווים את צוותי התכנון בכל תהליך גיבוש תוכנית המתאר, כולל ייעוץ לגבי תשתיות דיגיטליות עתידיות. ומסייעים לייצר מתאר מרחבי חכם יעיל ואפקטיבי.

אופטימיזציה של מרחבים קיימים

פעמים רבות ברירת המחדל של הקמעונאי היא שיפוץ מוחלט של החלל בעוד סידורו ועיצובו מחדש יכולים לתת לו פתרון עדיף בהרבה גם בעלות וגם ביכולת להשוות ביצועים ולשפר אותם נוכח בנצ׳מרק קיים. ביצוע שדרוג ואופטימיזציה היא אחת ההתמחויות החזקות ביותר של החברה. התהליך המתבצע הינו יסודי ומעמיק, אנו משערכים את נקודות התורפה של העיצוב הקיים, בונים תכנית שדרוג מפורטת כאשר לעיתים המדובר הוא רק בסידור מחדש של הקטגוריות ולעיתים בשינוי כולל של פריסת התצוגות בחנות. לאחר השינוי מתבצעת מדידה וניתוח פרטני על מנת למקסם את תוצאות השינוי.

פיתוח קונספט שיווקי וקמעונאי

לכל מרחב קמעונאי יש קונספט שיווקי וקמעונאי שמהווה את מסגרת הרציונל האסטרטגית לפעילות שלו. בין אם בחנות ייחודית בארץ או בחו״ל ובין אם בחנות רשת, כל מרחב קמעונאי הוא ייחודי לכשעצמו ודורש הידוק וכוונון קונספט על מנת להתאים לקונטקסט ולקהל הספציפי שיבקר בו. אנו מתמחים בגיבוש קונספטים קריאטיביים, חדשניים אך עם זאת חכמים ונכונים מבחינה קמעונאית. אנו משתפים פעולה עם המעצב ועם הצוות השיווקי כדי לכוון את התהליך לפיצוח חדשני, מרגש אך עם זאת חכם ואפקטיבי.

מעבר על תוכניות קיימות

לקוחות רבים מגיעים עלינו עם תכניות מתאר מוכנות על מנת לקבל חוות דעת נוספת, לשאול את השאלות הנכונות ולדקדק בפרטים החווייתיים והתפעוליים. זהו הזמן החשוב ביותר ולמעשה ההזדמנות האחרונה, לשפר את התכנון בטרם ממשיכים לשלבי הביצוע. אנו יושבים יחד עם הלקוח ומנתחים את תכניות המתאר על מנת לאתגר את התכנון ולבדוק את רמת ההתאמה שלו להתנהגות הקונים בפועל.

תכנון מידוף ותצוגות

תכנון תצוגה יכול להרים או להפיל מכירות והדגשים התפעוליים יכולים להיות ההבדל בין צוות מכירות יעיל ומאושר הממוקד בלקוח ובאקר המכירה, לבין צוות כושל ומתוסכל הממוקד בחוסר הפונקציונאליות של הדוכן. אנו בעלי ניסיון רב בייעוץ וליווי תכנון התצוגות, חישובי סחורות, תכנון תפעולי ומשוב למידוף קיים.

נשמח לסייע לכם לייצר עיצוב קמעונאי חכם

bottom of page